آیت الله دری نجف آبادی گفت : انتشار اوراق وقف در جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌ای برای خیران و عموم مردم ایجاد می‌کند که همه بتوانند در رابطه با وقف جمعی مشارکت کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در مراسم کلنگ زنی طرح گسترش بیمارستان آیت الله خوانساری اراک ساخت گروهی بیمارستان‌های تخصصی سرطان را تاریخی عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت گروهی بیمارستان تخصصی آیت‌الله خوانساری اراک نیازمندی مردم استان مرکزی و استان های همجوار را آسان می کند و این عمل سبب کانون امید و برکتی برای بیماران سرطانی است.
 
آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: وقف جمعی ابداع جمهوری اسلامی ایران است و مسائل فقهی و شرعی آن حل شده است، تنها نیاز به اطلاع‌ رسانی در راستای  آشنا‌ کردن مردم با این طرح است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با وجود 64 تخت بیمارستانی پاسخگوی نیاز بیماران سرطانی نیست تصریح کرد: با فروش اوراق مشارکت وقفی و اجرای طرح گسترش این بیمارستان و اضافه شدن 64 تخت دیگر به ظرفیت موجود بخشی از نگرانی‌ها و نیازهای بیماران سرطانی به حداقل خواهد رسید.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مطلوب خیران حداقل 64 ظرفیت تخت بیمارستانی فاز دوم را به 100 تخت افزایش دهیم.
 
آیت الله دری نجف آبادی مردم، خیران، نیکوکاران و همه اقشار مردم ایران اسلامی را به این کار پسندیده دعوت کرد و در ادامه گفت: تمامی مردم عزیز می توانند با خریداری اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان در این امر خیر و خداپسندانه سهیم شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که سومین بیمارستان تخصصی سرطان به شیوه فروش اوراق وقفی کشور با تلاش مسؤولان استان مرکزی در اراک احداث می‌شود اظهار کرد: احداث بیمارستان با شیوه فروش اوراق مشارکتی یکی از اقدامات ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه است و این امر سبب آرامش بیماران و مشکلات ناشی از استرس می شود.
 
وی افزود: انتشار اوراق وقف در جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌ای برای مردم و خیران ایجاد می‌کند که همه بتوانند در رابطه با وقف جمعی مشارکت کنند و در حقیقت همه واقف شوند.
 
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر بهره‌برداری هر چه سریع‌تر فاز دوم  بیمارستان تخصصی آیت‌الله خوانساری گفت: افزایش بیمارستان تخصصی باید از اولویت‌های حوزه سلامت در استان مرکزی باشد و مسؤولان باید در این راستا گام بردارند و در جهت ترویج این سنت در جامعه تلاش کنند.
/2759/